Campanyes d’animació lectora

Des de la Fundació Bromera treballem per a fomentar la lectura en valencià a través de campanyes d’animació lectora com són «Llegim en valencià», «Llegim?» o els cartells i quaderns didàctics que dissenyem per a commemorar el «Dia del Llibre Infantil i Juvenil»

- Ara, llegir en valencià, més fàcil que mai!

Llegir en valencià

«Llegir en valencià» és l’única campanya d’animació lectora que, des de fa més de catorze anys consecutius, fomenta la lectura en la nostra llengua, la cultura i dona a conéixer els costums i les tradicions del poble valencià amb l’edició d’una col·lecció de llibres de lectura fàcil que es distribueixen amb els diaris Levante-EMV i Información pel preu simbòlic d’1 euro.

Els nostres clàssics, les llegendes valencianes, les històries d’amor, els nostres menjars, les cançons valencianes o els paisatges més emblemàtics del nostre territori són alguns dels temes de què han tractat les col·leccions «Llegir en valencià» i que canvien cada any.

La col·lecció de llibres «Llegir en valencià» va dirigida tant a lectors que ja estan acostumats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià. Per això, els llibres contenen característiques tècniques específiques que faciliten la comprensió lectora dels textos: un vocabulari senzill, una mida de la lletra gran i un interlineat generós.

Durant la campanya es publiquen entrevistes a personatges destacats del món de la cultura, la política, l’educació o el periodisme i vídeos amb curiositats dels llibres contades pels mateixos autors i il·lustradors. També es promouen concursos setmanals en els quals milers de persones particpen cada any i poden aconseguir diferents premis si responen correctament a les preguntes plantejades sobre els llibres de la col·lecció.

Després de catorze edicions, «Llegir en valencià» ha distribuït més de dos milions de llibres, ha comptat amb la implicació de centenars d’institucions públiques i privades vinculades al món del llibre i la cultura. D'aquesta manera ha fet arribar, directament o indirectament, la informació referent a les campanyes a milions de lectors de premsa escrita.

- Una campanya per a motivar la lectura en família

Llegim?

«Llegim?» és una iniciativa dirigida especialment a les famílies dels xiquets i les xiquetes que actualment cursen Educació Infantil que proporciona idees i estratègies per a fomentar l’hàbit lector en l’àmbit familiar.

Espai web amb recursos de foment lector

En el web www.llegim.org pots trobar una gran quantitat de recursos audiovisuals i gràfics que podràs utilitzar de forma gratuïta directament amb els menuts a casa o en el teu centre de treball. També hi trobaràs receptes i consells pràctics que t’ajudaran a fer de la lectura una activitat d’oci familiar.

Campanyes d’animació lectora | Activitats

– PER A lectors de Primària i el primer cicle de Secundària

Quadern didàctic commemoratiu Dia del Llibre Infantil i Juvenil

Amb l’objectiu de reafirmar el compromís que la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura té amb la difusió del llibre en valencià i la reivindicació d’efemèrides literàries com el 2 d’abril, Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil, editem des de fa més de quinze anys les guies didàctiques del mes d’abril.

Aquestes estan dirigides als lectors de Primària i el primer cicle de Secundària i donen a conéixer els motius pels quals és important commemorar el Dia del Llibre, així com altres efemèrides vinculades al món del llibre, la lectura i la literatura.

En aquests quaderns també incloem llistes de llibres per temàtiques i adequats a l’edat dels destinataris, publicats per autors i autores i editorials valencians.

QUADERN DIDÀCTIC DIA DEL LLIBRE 2019

Campanyes d’animació lectora | Activitats

– PER A CENTRES EDUCATIUS, BIBLIOTEQUES I LLIBRERIES

Cartell del Dia del Llibre Infantil i Juvenil

Des de 2004, cada any editem en paper el cartell commemoratiu del Dia Internacional del Llibre, que es distribueix en tots els centres educatius, biblioteques i llibreries d’arreu del territori. Una edició de més de 8.000 exemplars que queden penjats durant tot l’any a la biblioteca del centre, els corredors o zones de pas dels lectors i lectores.

CARTELL DIA DEL LLIBRE 2019