IV Congrés d'Educació de l'Alcúdia

IMATGE_CONGRS

Per què als xiquets i xiquetes no els agrada llegir?
Conferència a càrrec de Francesco Tonucci
Dissabte, 22 d'octubre a la Casa de la Cultura de l'Alcúdia
IV Congrés d'Educació de l'Alcúdia

IMATGE_CONGRS

Data d'inici: Dissabte 22 de setembre de 2011.

Data de cloenda: Dissabte 22 d'octubre 2011.

Lloc: Casa de la Cultura de L'Alcúdia.

Text introducció :

Esta vesprada s'inaugura a la Casa de la Cultura de l'Alcúdia una nova edició del Congrés d'Educació amb el títol "Comunicació i currículum: una aula per a la vida". El Congrés tindrà la durada habitual de tres jornades consecutives, però es tancarà el 22 d'octubre amb una ponència a càrrec del prestigiós psicopedagog i dibuixant italià Francesco Tonucci.

Fa ja quatre anys que un grup de professionals de l'educació i l'Ajuntament de l'Alcúdia llançaren el primer congrés d'educació amb la voluntat de reflexionar periòdicament sobre la situació del sistema educatiu i els principals reptes i dificultats als quals s'enfronta.

Enguany, el congrés s'inaugura amb una ponència a càrrec d'Antoni Zabala, director de la revista "Aula de Innovación Educativa", qui preguntarà als assistents "Què hem de canviar i què hem de mantenir a les escoles del segle XXI?".

La sessió de divendres comptarà amb dos ponències. La primera es titula "El paper del currículum en el procés cap a una educació més inclusiva" i serà pronunciada per Gerardo Echeita Sarrionandia, psicòleg i professor a la Universitat Autònoma de Madrid. La segona ponència analitzarà "L'impacte de les TIC a l'educació" i anirà a càrrec de Jordi Adell, professor del Departament d'Educació de la Universitat Jaume I de Castelló.

Dissabte al matí tindran lloc dos ponències més. En la primera, la periodista de Ràdio Nacional Aurora Campuzano analitzarà el paper dels mitjans de comunicació en la tasca educativa a través de la conferència "Eduquem o confonem?". I en la segona, el doctor en Pedagogia José Ramón Orcasitas, professor de la Universitat del País Basc, parlarà sobre didàctica de processos a través de la ponència titulada "Fer ensenyament a un grup humà".

El Congrés no conclourà ací, però els assistents no es tornaran a reunir fins el 22 d'octubre, data en la qual s'ha confirmat la presència del prestigiós pedagog italià Francesco Tonucci, qui defensa un major protagonisme de l'alumne dins del procés d'aprenentatge.

Davant l’efervescència dels canvis tecnològics, el valor de la lectura augmenta, ja que es converteix en una eina necessària en la cultura mediàtica actual. Els estudis sobre la literatura necessiten adoptar un nou enfocament per a fomentar una sensibilitat que siga capaç d’entaular diàlegs oberts. Per tant, cal que els professionals vinculats directament al món de la lectura, la cultura i l’ensenyament assumim els nous reptes de l’entorn digital aplicat a l’àmbit del foment de la lectura. Per això, amb la formació del curs «Fomentar la Lectura en la Societat del Coneixement», els professionals explorarem les possibilitats pedagògiques infinites que actualment ens ofereix el món digital.

Data límit de matrícula:  20 de setembre de 2011.

Preu: 20 euros

Hores: 20

Descarregar el programa:

Entitat responsable de matrícula: Ajuntament de l'Alcúdia i Fundació Bromera.