Receptes d'animació lectora

Consells per a despertar el gust per la lectura, criteris per a escollir un bon llibre, excuses per a no llegir, com organitzar els llibres a casa i moltes més propostes que de segur us resultaran interessants.

Tens un moment?

Com gaudir en família del teatre

El 27 de març se celebra el Dia Mundial del Teatre, una jornada per a donar a  conéixer el món de les arts escèniques al màxim nombre de persones possible. Arreu del món s’organitzen, anualment, esdeveniments per a commemorar l’efemèride, com ara representacions extraordinàries, premis i homenatges a figures destacades de l’escena internacional. La Fundació Bromera se suma a aquesta fita amb alguns consells per tal que aprofitem les possibilitats que ens brinda el  teatre escrit per a fomentar la lectura entre els xiquets i les xiquetes.

Descarregar

Celebrem el llibre i la lectura

Dia del llibre Levante

Abril és el mes dels llibres per excel·lència, ja que hi trobem dues festes literàries molt importants que se celebren en tot el planeta. La primera és la del 2 d'abril, Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil, que commemora el naixement de l'escriptor danés Hans Christian Andersen. D'altra banda, el 23 d'abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, se celebra el Dia del Llibre.

Descarregar

Estratègies per contagiar la passió per la poesia

El Dia de la Poesia té com a propòsit promoure l’ensenyament d’aquest gènere, fomentar la tradició oral dels recitals poètics i recolzar els poetes i les editorials que els promouen. L’objectiu és demostrar que la poesia no és una forma antiquada d’art, sinó una via d’expressió que permet transmetre valors i sentiments, així com establir un diàleg amb la resta de manifestacions artístiques com la dansa, la música, el teatre o la pintura.

Valorem la lectura

Molts pares i mares som conscients que el gust per la lectura és un dels hàbits més positius que podem transmetre als nostres fills, perquè els xiquets lectors acostumen a ser més bons estudiants i, especialment, perquè sabem que la lectura els proporcionarà moltes hores de companyia i de satisfacció al llarg de les seues vides. Però… com podem fer fills lectors? No hi ha cap mètode infal·lible, però sí alguns consells útils.

moltes hores de companyia i de satisfacció

La millor inversió

Encara que semble el contrari, no parlarem d’economia, sinó d’una de les millors fórmules per a traure guanys personals a llarg termini. Llegir és una de les formes d’oci més barates que es coneixen. Si no, pensem en la quantitat d’hores que podem passar assaborint una bona novel·la a un preu raonable, o en la possibilitat de recórrer a les biblioteques públiques (gratuïtes!). Però el ben cert és que més de la meitat dels valencians reconeix no llegir mai o quasi mai. És evident que la lectura és una activitat amb prestigi i ben vista per la nostra societat, però no se li reconeix una utilitat pràctica i efectiva. I, en canvi, en té. I molta!

moltes hores de companyia i de satisfacció

Pàgina 1 de 6