La Fundació Bromera premia el recorregut professional de Mercé Viana i del CEIP Mas d'Escoto

Projecció_Premi-Fundació-Bromera

La Fundació lliurarà enguany, per primera vegada, un guardó individual i un altre de col·lectiu per les respectives contribucions en la difusió i l’extensió de la cultura del llibre i de la lectura.

2009 Merce 008

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura reconeix el treball de Mercé Viana amb el Premi Fundació Bromera al Foment de la Lectura 2018, que distingeix aquelles persones que, gràcies al seu impuls vital, representen els valors i els objectius que promou l’entitat sense ànim de lucre, com ara el foment de la lectura i l’ús del valencià.

A més, enguany, com a novetat, hi ha una segona menció a entitats que, en aquest cas, recau en el CEIP Mas d’Escoto de Riba-roja del Túria, un col·legi públic d’ensenyança infantil i primària que destaca, des de fa dècades, pel foment lector i l’ús del valencià.

El consell assessor de la Fundació Bromera ha considerat atorgar les dues mencions honorífiques a Mercé Viana, ensenyant, escriptora, experta en didàctica de la llengua i renovació pedagògica i assessora del CEFIRE a Torrent, i al CEIP Mas d’Escoto en reconeixement a la seua indiscutible trajectòria amb vocació de servei a la ciutadania.

Equip docent Mas Escoto

El Premi Fundació Bromera al Foment de la Lectura es lliurarà el divendres 2 de febrer, a partir de les 20.30 h, en el transcurs d’un sopar literari a l’Hotel Astoria de València, on assistiran representants del món polític, cultural i de l’ensenyament, així com familiars i amics, que acompanyaran els guardonats eixa nit. En la passada edició, l’escultura, dissenyada per l’artista Ramon Pla i inspirada en la sensació de llibertat que aporta la lectura, va ser per a l’editora Rosa Serrano.

Amb motiu de la segona edició del premi, la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha publicat un llibre que, a partir d’una entrevista, esdevé testimoni del treball incansable de dues dones en el foment de la lectura, Mercé Viana i Júlia Villaescusa (directora del CEIP Mas d’Escoto des de fa nou cursos), en paraules dels periodistes Rosa Solbes i Rafa Montaner.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura és una entitat de caràcter cultural i sense finalitat lucrativa que va nàixer a Alzira l’any 2002 impulsada per l’editorial homònima. Durant els setze anys de trajectòria ha organitzat, impulsat i patrocinat multitud de campanyes, cursos, jornades, conferències, tallers i visites d’autors. Ha editat guies de lectura i ha difós i commemorat esdeveniments culturals com el Dia Internacional del Llibre i altres celebracions vinculades al món de la cultura, el llibre i la lectura.