L’exposició «Com es fa un llibre?» s’instal·la al Centre Cultural Mario Silvestre d’Alcoi

Expo_Alcoi

L'exposició "Com es fa un llibre?" de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura es va instal·lar el passat dimecres al Centre Cultural Mario Silvestre d'Alcoi.

Comesfaunllibre_Alcoi1

La mostra explica el procés de creació d'un llibre, des de l'original fins a l'objecte físic acabat, fent esment de tota la gent que participa en cada part del procediment. Aquesta mostra ha estat il·lustrada per l'alcoià Fran Parreño l'any que l'entitat sense ànim de lucre compleix 15 anys de vida.

A la inauguració de l'exposició han assistit Raül Llopis, regidor de Cultura, Rosa Mengual, coordinadora d'activitats de la Fundació Bromera, Miquel Santamaria, tècnic municipal, i Fran Parreño, autor de les il·lustracions de la mostra.

Miquel Santamaria ha explicat com d'important és posar en valor els professionals que participen en el procés de creació d'un llibre. Al seu torn, el responsable de l'àrea de Cultura alcoià, Raül Llopis, ha assenyalat que «l'exposició "Com es fa un llibre?" contribueix a construir una societat més culta», mentre que Rosa Mengual ha detallat com ha sigut el procés de construcció de l'exposició i la sort d'haver col·laborat amb un professional de l'altura de Parreño. Finalment, l'alcoià Fran Parreño ha insistit en la necessitat de fer visible el conjunt de persones que treballen en el naixement d'un llibre i com ha gaudit dibuixant-les.

L'exposició, que es va inaugurar el dimecres i que romandrà oberta al públic fins al 19 de maig en horari de 9 a 14 h i de 17.30 a 20.30 h, és la segona mostra d'aquestes característiques que promou la Fundació Bromera. El projecte original es va posar en marxa fa més de deu anys –amb làmines d'Enric Solbes–, i va recórrer la geografia valenciana per a acostar als escolars el funcionament de les editorials. En aquesta ocasió, l'artista alcoià Fran Parreño ha sigut l'encarregat d'il·lustrar la nova exposició.

Fran Parreño

Fran Parreño (Alcoi, 1981) va estudiar Il·lustració a la seua ciutat natal. Anys després s'instal·là a València per llicenciar-se en Belles Arts i conéixer un munt de gent, amb qui ha compartit estudi i entorn professional. Durant la seua trajectòria, ha combinat la il·lustració publicitària amb l'editorial, i ha participat en un grapat de concursos. També ha exercit de mestre aportant els seus coneixements de dibuix i anatomia artística en un curs de preproducció i animació i d'il·lustració editorial i aquarel·la.